2008/05/08

低迷 Downcast

最近無意間看到來過這裡的朋友在網路對我們有一些不太好的評論。這讓我心情從震驚轉為低迷。

很多時候我不知道該在這裡怎麼抒發我的心情,很多人說做生意要都說好的事,你的個人情緒不該放到"工作"裡面。可是這裡也同時是我的家、我的生活,我不想一天到晚都只做一些活動報導,那會失去了人味兒。

那位對我們不太滿意的北歐朋友,可能他的標準比較高、可能正巧那天我們有點怠惰、可能他生活的環境太過優渥....對我們"人",他是給予正面的評價。這棟房子畢竟是老房子,有些問題當初裝修雖有修飾,但經不過二年的使用又顯露出來某些殘破。如今要整修,勢必要休館達一週以上,替代方案也不是沒有,但總覺得也不是很完善。

對於第一次創業,我們還有很多要學習與成長。對於這位給我們教育的朋友,感謝給我們的警訊提醒。

海納百川、有容乃大。

We had saw one comment couple days ago from our guests which wasn't positive. It's make me shook and downcast.

Many of the time, I don't know how to write something in here. Usually you must say everything good in business and you shouldn't put your personal motion in job. But here is my home and life, I don't want this blog only have "activities' report" instead "people".

That north European maybe have high standard, maybe we just had one day's lazy, maybe where he live have good environment.....To us, he gave a good criticism. This is a very old house, we had many decorate to cover at first. But looks worn out somewhere now after 2 years using. We had plan to fix on spring, but it must takes at least 1 week break. Other option is not good eough, all makes us headache.

For our first own business, we have many many things needs to learn and develop. Thanks for the friend to gave us a lesson and warning.

The sea receives hundreds of rivers. Thus becomes great for the capacity enduring.

3 則留言:

匿名 提到...

一樣米養百樣人,難免碰到要求比較特別的人,加油嘿...

我已經碰出第二個寶寶了,所以更不可能去妳那兒走走了,要不真想也背著背包去花蓮走走啊..>_<

素素 提到...

素素也來為amigo加油打氣呷!之前我也遇到了被同業攻擊的低潮,現在okay了啦~~ 不要多太多唷!做自己就對啦。

Tim & Chi 提到...

阿鴻,竟然拼出第二個了啊!哈~恭喜你啦!看來我們已經又多了二個未來的小朋友囉!

素素,唉喲!真是讓我驚喜咧!很謝謝妳的關心,沒問題的啦!我不會太放在心上滴。真的好想找時間去妳們那裡玩耍喔!前陣子差點要飆我的小50去台東,不過大家都說我瘋了。呵呵~有機會來花蓮玩喔!